Wil je grip houden op alle mutaties die zijn ingediend via workflows? Met procesbeheer zie je precies welke acties nog openstaan en wat al is afgehandeld. In dit artikel lees je hoe je procesbeheer activeert en gebruikt.
Wat is procesbeheer?
Procesbeheer geeft je inzicht in alle aanvragen die via workflows zijn gestart in Loket.nl. Zo zie je in één oogopslag welke aanvragen nog openstaan, welke al zijn afgehandeld en bij wie eventuele acties liggen. Dit helpt om vóór de verloning te controleren of alles verwerkt is.
Hoe activeer je procesbeheer?
Om procesbeheer te gebruiken geef je de gebruiker het recht Procesbeheer workflows. Dit doe je via ➔ Beheer ➔ Gebruikers ➔ Rechten.
Waar vind je procesbeheer?
Na het toekennen van het recht zie je op werkgeverniveau het tabblad ➔ Rapporten. Daar vind je onder het subtapblad ➔ Workflows het overzicht van alle openstaande en afgeronde workflowverzoeken.
Wat zie je in het overzicht?
Het overzicht toont je alle workflowacties die zijn gestart door medewerkers of beheerders. Je kunt doorklikken op een item om de details in te zien, zoals: