Het is mogelijk om op verschillende niveaus in Loket.nl specifieke aantekeningen te maken waarin bijvoorbeeld aandachtspunten, afspraken e.d. kunnen worden vastgelegd. Er zijn 4 niveaus binnen de applicatie waarop deze notities kunnen worden vastgelegd, t.w.:
- Werkgever
- Dienstverband
- Persoon
- Verloningsrun
Met behulp van het icoontje kan een notitie worden aangemaakt. In een notitie worden de volgende velden vastgelegd:
- Datum registratie (= datum van aanmaak notitie)
- Type notitie
- Onderwerp
- Notitie
Zodra de notitie is aangemaakt, wordt ook de gebruiker automatisch ingevuld (zie onderstaande schermafdruk).
De notitie kan, afhankelijk van het Type, door de gebruiker(s) geraadpleegd worden:
Algemeen is zichtbaar voor alle gebruikers.
Persoonlijk is alleen zichtbaar voor de gebruiker die de notitie heeft aangemaakt.
Werkgever is alleen zichtbaar voor de gebruikers WG.
Administratiekantoor is alleen zichtbaar voor de gebruikers AK.
Bovenstaande type notities mogen gewijzigd worden door (zie ook opmerking onder Inrichting notities):
- Een notitie van het type Administratiekantoor mag alleen gewijzigd worden door een gebruiker AK.
- Een notitie van het type Werkgever mag alleen gewijzigd worden door een werkgevergebruiker.
- Een notitie van het type Persoonlijk mag alleen gewijzigd worden door de gebruiker die de notitie heeft aangemaakt.
- Een notitie van het type Algemeen mag door iedere gebruiker gewijzigd worden.
Het verwijderen van een notitie is alleen mogelijk voor de gebruiker die de notitie heeft aangemaakt. Daarnaast kunnen werkgevernotities worden verwijderd door een gebruiker met het recht Applicatiebeheer werkgever.