Hoe werkt het?
De werkgever kan via het tabblad Salarisverwerking in de verloningscarrousel met een alarmbelletje aangeven dat hij/zij voor een bepaalde periode klaar is met muteren. Dit kan ook voor de voorliggende periode waarvoor reeds een verloning heeft plaatsgevonden. Daar kan immers nog een extra verwerking voor uitgevoerd mogen worden.
Ook kan er direct in de browser Variabele gegevens op het alarmbelletje gedrukt worden.
Bericht versturen
Zodra er op dit alarmbelletje wordt geklikt, verschijnt onderstaand scherm.
In dit scherm kan er een e-mailadres opgegeven worden of wordt er een default e-mailadres getoond. Hoe je dit veld default vult lees je verderop in dit artikel.
In het veld Opmerking kan eventueel nog een aanvullende opmerking over deze periode worden opgegeven. Deze opmerking wordt dan ook in de bijbehorende mail weergegeven.
Zodra op de button Versturen wordt geklikt, wordt er rechtsboven een melding getoond dat de e-mail is verzonden en dat de gebruiker een bericht krijgt hij kan beginnen met verlonen.
E-mail bericht
De mail zelf ziet er standaard als volgt uit:
Placeholders in het e-mail bericht
In dit bericht maken wij gebruik van de volgende placeholders:
{GebruikerVoorletters}: In bovenstaand voorbeeld is dat "M"
[GebruikerAchternaam}: In bovenstaand voorbeeld is dat "Heijst"
{Administratienaam}: In bovenstaand voorbeeld is dat "Het nieuwe Loket.nl"
{Opmerking}: In bovenstaand voorbeeld is dat "De mutaties voor deze maand zijn
ingevoerd. Graag een extra controle uitvoeren bij nieuwe werknemer
Jansen i.v.m. indiensttreding na 1 april."
{Periodenummer}: In bovenstaand voorbeeld is dat "202108"
{Clientnummer}; In bovenstaand voorbeeld is dat "932"
Standaard e-mail adres inrichten
Zoals hierboven aangegeven kun je het veld E-mailadres ontvanger default laten vullen door Loket.nl.
Dit kan zowel op providerniveau als op werkgeverniveau aangestuurd worden.
Providerniveau
Op providerniveau doe je dit in Loket.nl Classic via Providergegevens -> Overig -> Emailadressen
Werkgeverniveau
Op werkgeverniveau doe je dit via Werkgever -> Beheer -> E-mail -> Emailadressen
E-mail bericht aanpassen
Verder is ook de inhoud van het bericht aan te passen. Ook dit kan zowel op providerniveau als op werkgeverniveau.
Providerniveau
Voor het aanpassen op providerniveau ga je naar Providergegevens - Overig - Emailteksten.
Werkgeverniveau
Voor het aanpassen op werkgeverniveau ga je naar de betreffende werkgever naar Beheer -> E-mail -> E-mailteksten.
Mocht je het niet helemaal meer weten hoe je een dergelijke tekst aanpast? Lees dit dan even op je gemakje na in dit artikel.
Meer informatie
In onderstaande video laten we nog even alles de revue passeren.