Klaar met muteren

Volgen

Zoals aangekondigd in onze grote Summer Release geven we met ingang van 14 september een eerste invulling aan de langgekoesterde wens namelijk het klaar met muteren kunnen melden door de werkgever!

 

Hoe werkt het?

De werkgever kan via het tabblad Salarisverwerking in de verloningscarrousel middels een alarmbelletje aangeven dat hij/zij voor een bepaalde periode klaar is met muteren. Dit kan ook voor de voorliggende periode waarvoor reeds een verloning heeft plaatsgevonden. Daar kan immers nog een extra verwerking voor uitgevoerd mogen worden.

2.jpg

Zodra er op dit alarmbelletje wordt geklikt, verschijnt onderstaand scherm.
In dit scherm kan er een e-mailadres opgegeven worden of wordt er een default e-mailadres getoond. Hoe je dit veld default vult lees je verderop in dit artikel.
In het veld Opmerking kan eventueel nog een aanvullende opmerking over deze periode worden opgegeven. Deze opmerking wordt dan ook in de bijbehorende mail weergegeven.

3.JPG


Zodra op de button Versturen wordt geklikt, wordt er rechtsboven een melding getoond dat de e-mail is verzonden en dat de gebruiker een bericht krijgt hij kan beginnen met verlonen. 

 

4.jpg


De mail zelf ziet er standaard als volgt uit:

5.JPG

In dit bericht maken wij gebruik van de volgende placeholders:

{GebruikerVoorletters}:               In bovenstaand voorbeeld is dat "M"
[GebruikerAchternaam}:             In bovenstaand voorbeeld is dat "Heijst"
{Administratienaam}:                  In bovenstaand voorbeeld is dat "Het nieuwe Loket.nl"
{Opmerking}:                              In bovenstaand voorbeeld is dat "Ik heb de mutaties voor 2021-08                                                                 ingevoerd etc."
{Periodenummer}:                      In bovenstaand voorbeeld is dat "202108"
{Clientnummer};                         In bovenstaand voorbeeld is dat "932"

 

Hoe richt je het in?

Zoals hierboven aangegeven kun je het veld E-mailadres ontvanger default laten vullen door Loket.nl. 
Dit kan zowel op providerniveau als op werkgeverniveau aangestuurd worden.

Op providerniveau doe je dit via Providergegevens -> Overig -> Emailadressen
6.jpg


Op werkgeverniveau doe je dit via Salarisverwerking -> Emailadressen

7.JPG

 

Verder is ook de inhoud van het bericht aan te passen. Ook dit kan zowel op providerniveau als op werkgeverniveau. Voor het aanpassen op providerniveau ga je naar Providergegevens - Overig - Emailteksten en voor het aanpassen op werkgeverniveau ga je naar de betreffende werkgever naar
Beheer -> Emailteksten.

2.JPG


Mocht je het niet helemaal meer weten hoe je een dergelijke tekst aanpast? Lees dit dan even op je gemakje na in dit artikel.

In onderstaande video laten we nog even alles de revue passeren.

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0