Loonaangifte betalen middels iDEAL

Volgen

 

Het betalen van de loonaangifte middels iDEAL kan op 2 plaatsen, namelijk via de Overzicht pagina op werkgeverniveau en via Salarisverwerking – Loonaangifte.

De pop up blokkeringen moeten niet aan staan anders opent het betaalscherm van iDEAL niet. De betaling wordt daardoor uiteindelijk afgebroken en blijft op in behandeling staan.

1.jpg


Zodra je op de betaalbutton klikt, wordt er een beveiligde verbinding met de Belastingdienst gemaakt. 

Aan de linkerkant worden de kenmerken van de loonaangifte getoond zoals bedrag, omschrijving van de loonaangifte en het betalingskenmerk. Aan de rechterkant kun je vervolgens aangeven via welke bank er betaald moet gaan worden.

2.png

Wanneer het betaalscherm is doorlopen, kom je uit op de afrondingspagina.
Hier wordt aangegeven of de betaling is gelukt en is het mogelijk om een bewijsdocument van de betaling te downloaden in PDF formaat.

3.png

 

De status van de iDEAL betaling wordt hierna direct bijgewerkt in Loket.nl. Zo kun je eenvoudig terugkijken of de betaling reeds is uitgevoerd.

4.png

Het kan voorkomen dat de knop Betalen met iDEAL niet aangeklikt kan worden. Dit kan dan te maken hebben met één (of meerdere) van de volgende zaken:

  • Met iDEAL kun je bedragen tot €50.000 voldoen. Mocht het te betalen bedrag hoger zijn dan dit bedrag, dan is het niet mogelijk om deze middels iDEAL te voldoen. Maak in dat geval gebruik van het SEPA betaalbestand.
  • De loonaangifte is reeds middels iDEAL voldaan
  • Het betalen van de loonaangifte middels iDEAL is geannuleerd. De button is dan tijdelijk 20 minuten niet beschikbaar.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 2