Met het Werknemerloket kun je medewerkers de optie bieden om verlof aan te vragen. Om de verlofbehandelaar direct op hoogte te brengen van de aanvraag kun je een e-mailmelding instellen. Je hebt hiervoor een aantal mogelijkheden:
- E-mailadres verlofaanvraag op dienstverbandniveau (hoogste niveau)
- E-mailadres verlofaanvraag op afdelingsniveau (middelste niveau)
- E-mailadres verlofaanvraag op werkgeverniveau (laagste niveau)
Let op: Loket.nl stuurt alleen een e-mailmelding naar het hoogst ingestelde niveau. Het is mogelijk om meerdere e-mailadressen per niveau vast te leggen. Let daarbij op dat als scheidingssteken “;” gebruikt wordt en er geen spaties tussen de e-mailadressen en de “;” staan. Om de verlofaanvraag ook daadwerkelijk te kunnen afhandelen, moet je een gebruiker aanmaken in Loket.nl met de juiste autorisatie Behandelen verlofaanvragen.
E-mailadres verlofaanvraag op dienstverbandniveau
Wil je dat een verlofaanvraag van één medewerker naar een bepaald e-mailadres wordt verzonden, dan stel je dit in op het startscherm (Dienstverband details) van de medewerker of tijdens het aanmaken van een nieuwe medewerker bij een indiensttreding.
E-mailadres verlofaanvraag op afdelingsniveau
Wil je dat de e-mailmelding van een verlofaanvraag binnenkomt bij de afdelingsmanager(s), dan stel je dit in op werkgeverniveau onder de menuoptie Beheer -> Tabellen. In het bovenste veld Afdeling kun je het e-mailadres invullen.
E-mailadres verlofaanvraag op werkgeverniveau
Wil je dat de e-mailmelding binnenkomt bij een werkgevergebruiker, dan stel je het e-mailadres in bij de werkgevergebruiker onder de menuoptie Gebruikers in Loket Classic.
Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan even contact op met je contactpersoon van je accountants- of administratiekantoor.