We merken dat gebruikers in de praktijk tegen zaken aanlopen waarbij de applicatie hen nog beter zou kunnen ondersteunen. Gebruikers maken deze wensen graag kenbaar en wij zijn hiermee ook erg geholpen. We horen natuurlijk graag wat er speelt in de dagelijkse praktijk, zodat wij de applicatie nog beter aan kunnen sluiten op de behoefte van gebruikers. Aangezien we te maken hebben met veel verschillende wensen, ligt er voor ons de taak om deze verzoeken allemaal op een juiste wijze te prioriteren. Je zal begrijpen dat sommige wensen op korte termijn uitgevoerd kunnen worden, maar dat dit niet voor allemaal geldt. Om gebruikers meer inzicht te geven in wat er speelt en wat er gebeurt met hun wensen, zijn wij op zoek gegaan naar meer transparantie. Hiervoor hebben we het Loket.nl ideeënportaal in het leven geroepen.
Iedere provider krijgt van ons één gebruiker. Met deze gebruiker kun je een onbeperkt aantal ideeën insturen. Daarnaast zijn alle ideeën van andere gebruikers inzichtelijk, kun je reageren op deze ideeën, je mengen in interessante discussies en zelfs stemmen op die ideeën die voor jou het verschil gaan maken! Ook is, aan de hand van de statussen, precies te volgen waar een idee zich in het ontwikkelproces bevindt. Hierdoor is bijvoorbeeld precies te zien wanneer bepaalde issues worden opgeleverd. Een enorme vooruitgang en tevens zowel voor jullie als voor ons heel interessant om te zien wat er echt leeft in de markt.
Heb jij als provider nog geen gebruiker op het ideeënportaal? Bepaal dan wie dit bij jullie op kantoor zou moeten zijn en stuur een ticket in via de helpdesk.
de URL voor het ideeënportaal is: https://idee.loket.nl