Leaflet Digitaal Dossier

Volgen

Iedere werkgever is verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van het personeelsdossiers van medewerkers. Om het overzicht te bewaren en ervoor te zorgen dat personeelsdossiers voldoen aan de laatste wet- en regelgeving, kun je gebruikmaken van digitale dossiers in Loket.nl. Deze digitale dossiers in Loket.nl beschikken over automatische bewaar- en vernietigingstermijnen. De datum waarop een document vernietigd wordt, is afhankelijk van de uitdiensttredingsdatum van een medewerker én van de betreffende categorie waarin het document is geüpload. We kennen hierbij drie verjaringstermijnen: 2 jaar, 5 jaar en 7 jaar. Bekijk hier een overzicht van de verjaringstermijnen en documenten. 

Daarnaast kun jij en kunnen werkgevers veel tijd besparen door automatisch documenten genereren in Loket.nl. Dit doe je met behulp van templates. Een template is eigenlijk niets anders dan een Word-document met daarin een standaardtekst inclusief verwijzingen. Wij noemen deze verwijzingen ook wel ‘placeholders’. Deze placeholders verwijzen naar specifieke velden in de database van Loket.nl. Denk maar eens aan een voornaam, achternaam, geboortedatum en het salaris. Al deze data wordt vervolgens automatisch voor je gevuld in het gegenereerde document. Dat scheelt je veel werk! De lijst met alle placeholders kun je hier downloaden. 

Wil je het gemak van digitale dossiers met jouw klanten delen? Dan kun je hiervoor onze leaflet gebruiken. Voel je vrij om deze leaflet met je klanten te delen. 

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0