Handleiding activatie verzuimpropositie Loket.nl - Alpina

Volgen

Ontdek de Alpina Verzuimverzekering via Loket.nl!

De propositie m.b.t. de verzuimverzekering kunnen wij als Loket.nl voor jouw werkgevers beschikbaar stellen in de koppelingen Marketplace van Loket.nl. Te vinden via de vaste menustructuur aan de linkerzijde binnen de applicatie.

Dit ziet er voor jouw klanten als volgt uit:

 

Om dit beschikbaar te stellen kun je een bericht sturen naar api@loket.nl.

Als administratiekantoor of accountantskantoor hoef je alleen maar een werkgevergebruiker aan te maken met de juiste rechten. Zo kunnen jouw klanten direct profiteren van onze verzekeringspropositie en de automatische gegevenslogistiek via de koppeling. De gebruiker heeft de volgende rechten nodig:

  • Raadplegen dienstverbanden
  • Raadplegen div. vaste gegevens salarisverw.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zodra dit gereed is kan de werkgever zelf de koppeling leggen door op de “activeer deze koppeling” knop te klikken binnen de Marketplace in Loket.nl. Daarna land men op het volgende scherm:

Afbeelding met tekst, schermopname, Lettertype, logo

Automatisch gegenereerde beschrijving

Hier moet de werkgever inloggen met het account/de gebruiker, waar men de koppeling mee wil activeren. Indien men akkoord is met de uitwisseling van werkgever, persoons en dienstverband gegevens geeft men éénmalig consent om deze gegevens uit te wisselen tussen Loket.nl en Alpina. Indien je als gebruiker actief bent bij meerdere werkgevers, kan je tevens aangeven voor welke werkgevers het offertetraject m.b.t. een verzuimverzekering doorlopen mag worden door deze simpelweg te selecteren:

Afbeelding met tekst, Lettertype, schermopname

Automatisch gegenereerde beschrijving

Op dit moment worden aan de achterkant door Alpina bij Loket.nl de gegevens opgehaald, waardoor Alpina voor de situatie van de werkgever de best passende verzuim en eventuele aangrenzende arbodienst in kaart brengt. 

Daarna zal er door een specialist van Alpina contact opgenomen worden met de werkgever om de mogelijke opties, offertes en eventuele voorwaarde te bespreken. Jij als salaris professional van het accountants/administratiekantoor hoeft dus niet bang te zijn voor inhoudelijke vragen over een eventuele verzuim of arbodienstverlening vanuit jouw klanten. Maar het biedt wel de mogelijkheid om laagdrempelig de risico’s m.b.t. langdurig ziekte van medewerkers in te perken voor de werkgever.

 

Wanneer de polis is afgesloten zal Alpina tevens de gegevenslogistiek aan de achterkant activeren, zodat automatische alle medewerkers, dienstverband en verzuimgegevens worden gedeeld.

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0