Domein instellen voor afwijkend e-mailadres

Volgen

Deze instructie is voor accountantskantoren en werkgevers. 

Onderstaande stappen loodsen je door het proces heen om een afwijkend e-mailadres in te stellen. 
Lukt het je niet om een domein toe te voegen of gaat er later iets mis? Vanuit het administratiekantoor of het accountantskantoor kan er een ticket ingediend worden. De helpdesk zorgt ervoor dat het ticket opgepakt wordt door de juiste afdeling. 

Gebruik je een domein voor meerdere werkgevers, dan hoeft deze maar 1 keer toegevoegd te worden op providerniveau of werkgeverniveau. 

Stappenplan
Wil je bijvoorbeeld de afzender van de e-mailtekst “Jaaropgave beschikbaar in Werknemerloket” aanpassen van noreply@loket.nl naar noreply@provider.io? (Provider.io is een voorbeeld; vul hier het relevante e-mailadres in.)

1. Op de startpagina/overzichtspagina zie je een nieuwe widget waarmee je snel naar je domeinenoverzicht kunt navigeren. Klik op Domeinen overzicht.
blobid0.gif


2.  Klik op de + en voeg het domein toe. In dit voorbeeld gebruiken we provider.io (voer geen www. in).
De domeinnaam is nu geregistreerd in Loket.
3. Je ontvangt een aantal sleutels die je aan je domeinbeheerder moet doorgeven:
- SPF Sleutel: Type TXT, waarde: “include:amazonses.com”
- DKIM Sleutels (3 sleutels): Type CNAME, met een waarde en een naam. Deze worden gegenereerd bij het toevoegen van het domein. Kopieer deze na het toevoegen van de domeinnaam.
blobid1.gif
4. De domeinbeheerder moet de sleutels toevoegen aan de DNS Records. Dit duurt ongeveer 24 uur voordat de sleutels op het internet gepubliceerd zijn. Controleer daarna de domeinnaam in Loket; je ziet een groen vinkje als alles correct is ingesteld.
Klik op valideer de DNS records om de controle te starten. Als alles goed staat, zie je een groen vinkje en kun je afzenders met dit domein instellen.

 

 

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0