Domein instellen voor afwijkend e-mailadres

Volgen

Deze instructie is voor accountantskantoren en werkgevers. 

Alle e-mails verstuurd uit Loket.nl worden vanaf 12 november verstuurd met het adres noreply@loket.nl.

Onderstaande stappen loodsen je door het proces heen om een afwijkend e-mailadres in te stellen. 
Lukt het je niet om een domein toe te voegen of gaat er later iets mis? Vanuit het administratiekantoor of het accountantskantoor kan er een ticket ingediend worden. De helpdesk zorgt ervoor dat het ticket opgepakt wordt door de juiste afdeling. 

Gebruik je een domein voor meerdere werkgevers, dan hoeft deze maar 1 keer toegevoegd te worden op providerniveau of werkgeverniveau. 

Stappenplan

Je wilt bij de emailtekst Jaaropgave beschikbaar in Werknemerloket de afzender aanpassen van noreply@loket.nl naar noreply@provider.io.  (Provider.io is een VOORBEELD, je vult deze dus met het e-mailadres wat voor jou van toepassing is. )


1. Op de startpagina/overzichtspagina zie je een nieuwe widget waarmee je snel naar je domeinen overzicht kunt navigeren. Druk hier op Domeinen overzicht.

blobid0.gif

2. Klik op de + en voeg het domein toe. In dit voorbeeld gebruiken we provider.io
Voer dus geen www. toe

bd31a0c4045c0f4734bc2e697c338b5a.gif

 

3. De domeinnaam is nu geregistreerd in Loket, de eerste helft van het proces is daarmee klaar.
Vanuit Loket krijg je een aantal sleutels die je vervolgens aan je domeinbeheerder moet doorgeven. Het gaat hierbij om:

SPF Sleutel
Deze is van het type TXT en heeft altijd een vaste waarde: “include:amazonses.com”

DKIM Sleutels (3 sleutels)
Deze zijn van het type CNAME en hebben een waarde en een naam. Deze worden tijdens het toevoegen van het domein gegenereerd. Je kunt deze kopiëren na het toevoegen van de domeinnaam. 


blobid1.gif

4. De domeinbeheerder moet de sleutels toevoegen aan de DNS Records.
Nadat dit gedaan is duurt het ongeveer 24 uur voordat de sleutels ook op het internet gepubliceerd zijn. Als je dan de domeinnaam in loket controleert zie je een groen vinkje. Je kan ook op valideer de DNS records klikken om de controle te starten. Als alle instellingen goed staan zie je een groen vinkje en kan je afzenders met dit domein instellen.

Je moet deze gegevens doorgeven aan de persoon of instantie die jouw domeinnaam beheert. Dit is dus bijvoorbeeld het bedrijf waar je jouw domeinnaam geregistreerd hebt. Ben je onderdeel van een grote organisatie, dan is de kans zeer groot dat de domeinnaam in eigen beheer is. In dat geval weet de IT-afdeling hier wel raad mee weet.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 3