Nieuwe gebruikersnaam / blokkeren toegang Werknemerloket
Indien een werknemer toegang heeft tot het Werknemerloket kan in Loket.nl de toegang worden geblokkeerd of er kan een nieuwe gebruikersnaam worden verstuurd. Bij de werknemer kun je in het menu Overzicht klikken op Toon acties, waarna je voor één van beide opties kunt kiezen.
Gebruikersnaam opnieuw versturen
De gebruikersnaam kan opnieuw worden verzonden via de optie Gebruikersnaam opnieuw versturen.
Het e-mailadres waar de gebruikersnaam naar wordt verstuurd wordt nogmaals getoond. Als dit emailadres correct is, kun je op de button "Bevestigen" klikken om de gebruikersnaam daadwerkelijk opnieuw te versturen. De werknemer ontvangt vervolgens een e-mail met zijn gebruikersnaam.
Deze optie is alleen beschikbaar als de werknemer al toegang heeft gekregen tot het Werknemerloket en minimaal 1x is ingelogd geweest.
Blokkeren / Deblokkeren
De toegang tot het Werknemerloket kan worden geblokkeerd via de optie Toegang blokkeren.
De werknemer ontvangt vervolgens een e-mail met het bericht dat de toegang tot het Werknemerloket is geblokkeerd. Vanaf dat moment heeft de werknemer geen toegang meer tot het Werknemerloket. Is de werknemer geblokkeerd, dan verschijnt automatisch de optie Deblokkeren.
Met één druk op deze knop heeft de gebruiker weer toegang met de op dat moment geldende inloggegevens.
Collectief blokkeren / deblokkeren
Er is tevens een mogelijkheid om collectief de toegang voor alle, of een deel van de werknemers te blokkeren. Deze optie is terug te vinden op werkgeverniveau onder Collectief -> Werknemersloket -> Toegang blokkeren.
Automatisch blokkeren bij Uit dienstmelding
Het is ook mogelijk om het WNL automatisch per een bepaalde datum te laten blokkeren voor het WNL. Default staat deze datum op 01-05
De werknemer krijgt dan een mail dat de toegang tot WNL per de ingevoerde datum wordt geblokkeerd. Wil je dit niet? Dan haal je het veld leeg.