Wijzigen gebruikersnaam, wachtwoord of blokkeren van de toegang tot het Werknemerloket

Volgen

 

Nieuwe gebruikersnaam of toegang blokkeren

Indien een werknemer toegang heeft tot het Werknemerloket, kan in Loket.nl de toegang worden geblokkeerd of kan er een nieuwe gebruikersnaam naar de werknemer worden verstuurd.
Op werknemerniveau - Tabblad Persoon - Icoon   kun je kiezen voor een van deze opties. 

Blokkeren/Deblokkeren

Wanneer je kiest voor het blokkeren van de toegang, ontvangt de werknemer automatisch een email met daarin de mededeling dat de toegang is geblokkeerd. 
Wanneer een werknemer geblokkeerd is, verschijnt in het menu een button om de werknemer weer te deblokkeren. Met één druk op de knop heeft de betreffende werknemer weer toegang met de huidige login gegevens. 

Naast het individueel blokkeren is het ook mogelijk om deze actie collectief uit te voeren. Deze optie is terug te vinden op werkgeverniveau - Collectieve mutaties - ESS - Toegang blokkeren.

Let op! Wanneer een werknemer uit dienst gaat, wordt de toegang tot het Werknemerloket niet automatisch geblokkeerd. Wanneer hij/zij geen toegang meer mag hebben, zou je de toegang op de hiervoor beschreven wijze zelf moeten blokkeren. Alvorens je deze handeling uitvoert zou je de werknemer de gelegenheid kunnen geven om de loonstroken/jaaropgaven te downloaden en op te slaan. 


Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

In het geval dat de werknemer zijn gebruikersnaam en/of wachtwoord is vergeten, kan de werknemer zelf op de inlogpagina van Werknemerloket klikken op:

  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?

mceclip0.png

Mocht je de werknemer hierbij willen helpen, dan is het ook mogelijk om vanuit Loket.nl de gebruikersnaam naar de werknemer toe te zenden.  Dit door op de button Gebruikersnaam versturen te klikken. Deze button is alleen beschikbaar als de werknemer reeds toegang heeft gekregen tot het Werknemerloket en minimaal 1x ingelogd is geweest.
De werknemer ontvangt ook van deze actie automatisch bericht in de vorm van een e-mail.

 

Wachtwoord / gebruikersnaam wijzigen in Werknemerloket zelf

Als de werknemer is ingelogd heeft hij of zij de mogelijkheid om zelf de gebruikersnaam en/of wachtwoord te wijzigen. Wanneer de werknemer deze wijziging zelf doorvoert, ontvangt de gebruiker hiervan geen e-mail.

 

 


Voor diverse acties die hierboven zijn beschreven tot het Werknemerloket zijn standaard e-mailteksten gedefinieerd. Uiteraard kan van deze standaard e-mailtekst worden afgeweken. Voor meer informatie over het aanpassen van de standaard e-mailteksten verwijzen wij je graag naar het artikel E-mailteksten.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan even contact op met je contactpersoon van je accountants- of administratiekantoor.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0