Wijzigen gebruikersnaam, wachtwoord of blokkeren toegang tot het Werknemerloket

Volgen

Nieuwe gebruikersnaam/blokkeren toegang voor het Werknemerloket

Indien een werknemer toegang heeft tot het Werknemerloket kan in Loket.nl de toegang worden geblokkeerd of er kan een nieuwe gebruikersnaam worden verstuurd. Op Werknemerniveau -> tabblad Persoon -> Icoon  kun je kiezen voor 1 van beide opties.

Blokkeren / Deblokkeren

Je kunt de toegang van de werknemer tot het Werknemerloket blokkeren via Werknemerniveau -> tabblad Persoon -> Icoon  en vervolgens de optie Blokkeren. 

De werknemer ontvangt vervolgens een e-mail met het bericht dat de toegang tot het Werknemerloket is geblokkeerd. Vanaf dat moment heeft de werknemer geen toegang meer tot het Werknemerloket. Is de werknemer geblokkeerd dan verschijnt automatisch de optie Deblokkeren. Met één druk op deze knop heeft de gebruiker weer toegang met zijn huidige credentials.

Er is tevens een mogelijkheid om collectief de toegang voor alle, of een deel van de, werknemers te blokkeren. Deze optie is terug te vinden op werkgeverniveau onder Collectieve mutaties -> ESS -> Toegang blokkeren

Let op ! Het uitdiensttreden van een werknemer zal de toegang tot het Werknemerloket niet blokkeren. Als een werknemer, nadat deze uit dienst getreden is, geen toegang meer mag hebben tot het Werknemerloket zal je de toegang op de hiervoor beschreven wijze zelf moeten blokkeren. Alvorens de toegang te blokkeren kun je de werknemer de gelegenheid geven om de loonstroken te downloaden en op te slaan. 

 

Gebruikersnaam versturen

Daarnaast kan de gebruikersnaam nogmaals worden verzonden via de optie Gebruikersnaam versturen. Deze optie is alleen beschikbaar als de werknemer reeds toegang heeft gekregen tot het Werknemerloket en minimaal 1x is ingelogd geweest.

De werknemer ontvangt vervolgens een e-mail met zijn gebruikersnaam.

 

Wachtwoord vergeten

In het geval de werknemer zijn wachtwoord vergeten is kan hij op de inlogpagina van het Werknemerloket klikken op Wachtwoord vergeten?

 

Het volgende scherm verschijnt:

Na invullen van gebruikersnaam verstuurt Loket.nl na de keuze voor Wachtwoord opvragen een e-mail met daarin een link. Via deze link kan de Werknemer zijn wachtwoord wijzigen.

Wachtwoord / gebruikersnaam wijzigen in het Werknemerloket

Als de Werknemer is ingelogd heeft hij of zij de mogelijkheid om zelf de gebruikersnaam of wachtwoord te wijzigen.

Deze wijzigingen kan de Werknemer zelf in het Werknemerloket uitvoeren de gebruiker ontvangt hiervan geen e-mail.

 

Voor diverse acties die hierboven zijn beschreven tot het Werknemerloket zijn standaard e-mailteksten gedefinieerd. Uiteraard kan van deze standaard e-mailtekst worden afgeweken op provider- en werkgeverniveau. Voor meer informatie over het aanpassen van de standaard e-mailteksten verwijzen wij je graag naar het artikel E-mailteksten.

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0