Er zijn verschillende redenen waarom je een e-mail hebt ontvangen. Hieronder staan de meest voorkomende redenen
1. Je treedt in dienst bij een nieuwe werkgever en de werkgever wil jouw loonstrook beschikbaar stellen via Loket.nl.
2. Je hebt bent in dienst geweest bij een werkgever die je loon heeft verwerkt via Loket.nl.
De werkgever wil jou toegang verlenen zodat je jaaropgave kan downloaden
3. Je hebt bent in dienst geweest bij een werkgever die je loon heeft verwerkt via Loket.nl. Je bent niet meer in dienst en de werkgever heeft je toegang geblokkeerd.
Veel bedrijven gebruiken Werknemerloket. Het kan dus zijn dat je een melding krijgt dat je toegang is geblokkeerd bij een werkgever, terwijl je nog in dienst bent.
Het kan dan zijn dat je vorige werkgever de toegang geblokkeerd heeft. Voor je huidige werkgever kun je dus gewoon nog inloggen.
Ik krijg een mail dat ik mijn wachtwoord ben vergeten, maar ik heb helemaal niet geprobeerd in te loggen?
Het kan zijn dat iemand je gebruikersnaam heeft ingevoerd bij de ‘Wachtwoord vergeten’ knop.
Dit gebeurt wel eens als je een hele gemakkelijke gebruikersnaam hebt zoals je achternaam of je voornaam. Een andere gebruiker denkt dan dat het zijn/haar gebruikersnaam is.
Gelukkig krijg jíj dan de link om het wachtwoord te resetten, dus er is niets aan de hand.
Mocht je het toch vervelend vinden, verander dan je gebruikersnaam.