Sinds 10 mei logt iedereen in via login.loket.nl. Bij zo'n aanpassing zijn er natuurlijk ook veel vragen gesteld aan de helpdesk. We hebben voor jullie de meest gestelde vragen en antwoorden op een rijtje gezet.
1. Ik kan niet meer via SSO inloggen
Wanneer je gebruik maakt van een SSO-portaal kan het zijn dat je éénmalig op nieuw de SSO-consentflow moet doorlopen. Zie hiervoor ook het volgende artikel, Mogelijk éénmalig de consentflow doorlopen aangaande de nieuwe SSO.
2. Als ik op wachtwoord vergeten klik krijg ik geen mail binnen om mijn wachtwoord te wijzigen.
Het is belangrijk dat om je wachtwoord op te vragen je gebruikersnaam invoert, weet je deze niet meer zeker vraag dan eerst je gebruikersnaam opnieuw op. Krijg je de mail dan alsnog niet binnen kan dat misschien liggen aan vraag 5.
3. Ik ben een gebruiker bij verschillende werkgevers/kantoren. Wanneer ik deze omgevingen allebei geopend heb, dan sluit de applicatie af.
Er is een beveiliging ingebouwd in Loket.nl die het onmogelijk maakte om in verschillende omgevingen in te loggen. We adviseren een incognitovenster (Chrome) te openen of InPrivate-venster (Edge) om een tweede sessie te openen. De optie vind je rechtsbovenin de browser.
4. De omschrijvingen van de componenten in de browser variabele gegevens vallen weg en zijn niet volledig in loket.nl.
Dit kan liggen aan je beeldschermresolutie of de zoom instellingen in de browser. Wanneer je uitzoomt wordt de omschrijving beter getoond. Ook kan je met je muis op de omschrijving gaan staan en zal de gehele omschrijving zichtbaar worden. We willen uiteraard op termijn het design zo optimaal mogelijk maken.
5. De mails die vanuit Loket.nl worden verstuurd komen niet meer aan. Ze komen ook niet in de spambox terecht.
Dit kan komen doordat een ander e-mailadres wordt gebruikt dan noreply@loket.nl als afzendadres.
We zien dat Gmail en icloud hun beveiliging hebben aangescherpt waardoor het kan zijn dat een e-mail met een afwijkend afzendadres niet aankomt. Dit geldt voor zowel Loket.nl Classic en Loket.nl
Wanneer je het afwijkende e-mailadres vult met noreply@loket.nl, dan gaat het weer goed.
6. Wanneer is de functionaliteit x of y beschikbaar?
Wat er op de planning staat, kun je in dit artikel vinden. We plaatsen elk kwartaal de planning voor de komende periode. Zodra we zeker weten dat er iets opgeleverd gaat worden, dan plaatsen we dit ook in dat artikel. Uiteraard zouden we een precieze planning van alle functionaliteiten willen doorgeven, maar dit is er niet. We willen zo snel mogelijk alle werkgeverfunctionaliteiten opgeleverd hebben, maar ook zo goed mogelijk. Daarnaast willen we ook ruimte houden voor innovatie vanuit de input van de gebruikers.
7. Als ik mijn scherm in Loket.nl Classic dupliceer, dan sluit de applicatie af.
De juiste manier om te dupliceren is via de knop in Loket.nl Classic, dus doe dit niet via de browser zelf. Zie onderstaand screenshot waar je de knop kunt vinden.