‘Wanneer je als werkgever een document upload in het dossier van je medewerker, dan wil je diegene daarvan ook op de hoogte brengen, waarom kan dat nog niet automatisch?’ Dat is een vraag die we de afgelopen tijd veel hebben gekregen. Daar zijn we natuurlijk mee aan de slag gegaan.
Vanuit deze klantbehoefte is de nieuwe functionaliteit in het nieuwe Loket.nl nu beschikbaar. Wanneer je een nieuw bestand upload in het werknemerdossier (klik hier voor een handige uitleg), kun je er als werkgever ook direct voor kiezen om een e-mail te sturen naar deze werknemer.
Er is een standaard e-mailtemplate beschikbaar, die op providerniveau gepersonaliseerd kan worden worden. In Q2 maken we mogelijk om deze ook op werkgeverniveau aan te passen.
Om deze functionaliteit te gebruiken:
- Vul je de velden in
- Klik je het schuifje bij ‘e-mail versturen’ naar ‘ja’
- Selecteer je het document naar wens
- Klik je op het vinkje
En je bent klaar! De medewerker wordt automatisch op de hoogte gesteld van jouw upload. Efficiënt voor zowel jou als werkgever, als voor de medewerker.
Zien hoe het eruit ziet in de applicatie? In onderstaande GIF nemen we je mee.