Inleiding
Tweestapsverificatie betekent dat je naast het opgeven van je gebruikersnaam en wachtwoord, je een extra code op dient te geven om toegang te krijgen tot Loket.nl. We hebben al jaren de mogelijkheid om via sms 2 factor authenticatie te gebruiken, maar het is nu in Loket.nl ook mogelijk om voor het extra beveiligen van je toegang gratis gebruik te maken van een handige app. Naast het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord heb je in dat geval je mobile device (telefoon of tablet) nodig om de extra beveiligingsstap bij het inloggen te kunnen uitvoeren.
Heb je meerdere accounts in Loket.nl, download dan de Google Authenticator, daar is een mogelijkheid om meerdere accounts in te stellen.
Activeren in Loket.nl
Alle gebruikers hebben de mogelijkheid om de extra beveiliging voor het inloggen te activeren. Rechtsboven bij de knop met je initialen, vind je Mijn profiel, daar beheer je je instellingen.
Kies je voor deze menuoptie? Dan verschijnt het volgende scherm:
Doorloop eenmalig deze procedure en Tweestapsverificatie is vanaf dan voor jou geactiveerd. Je krijgt hiervan een melding rechtsboven in je scherm.
Inloggen Loket.nl
Zodra je inlogt en je gebruikersnaam en wachtwoord hebt opgegeven, verschijnt onderstaand scherm.
Vul hier de code in die je terug kunt vinden in de app die je op je mobile device hebt geïnstalleerd. De code die in de app wordt gegenereerd is een beperkte tijd geldig.
Onthoud dit apparaat 30 dagen
Vink je deze mogelijkheid aan? Dan zal de browser van het apparaat je inlog onthouden, zodat je niet telkens de verificatiecode hoeft in te vullen. Let op: deze functie werkt alleen op het apparaat waar je op dat moment op werkt.
Deactiveren in Loket.nl
Wil je geen gebruik meer maken van de tweestapsverificatie mogelijkheid? Ga dan weer naar Mijn profiel en vul de door de app gegenereerde code in ik klik op de opslaan button.
Kun je niet meer inloggen?
Kun je om wat voor reden dan ook niet meer inloggen met je verificatiecode? Neem dan contact op met je accountants- administratiekantoor. Zij kunnen de verificatie voor je uitzetten, zodat je bovenstaande acties weer opnieuw kunt uitvoeren.
Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan even contact op met je contactpersoon van je accountants- of administratiekantoor.