De oorzaken van het niet kunnen opvragen van de loonstroken of andere loonoutput kunnen zeer divers zijn. Probeer het anders eerst eens op een andere computer om uit te sluiten of het geen computergerelateerd probleem is.
We behandelen de meest voorkomende oorzaken van simpel tot complex:
- Zijn er wel loonstroken? Er zijn situaties denkbaar waarbij er wel een loonrun heeft plaatsgevonden, maar er geen wijzigingen zijn in het bruto-netto traject van de werknemer. Een veelvoorkomende vergissing is dat er geen uren gewerkt zijn. Zonder uren gewerkt ook geen loon/salaris en dus ook geen loonstrook.
- Is er een openstaande loonrun? Het is ook mogelijk dat een loonrun foutloopt. Deze is dan terug te vinden bij de Overige loonruns. Controleer in dat geval het foutverslag.
- Is er een geschikt programma op de computer geïnstalleerd? Voor loonstroken is dit een PDF reader maar je kunt ook output opvragen waarvoor je een Office pakket nodig hebt.
- Is er een pop-up blokkering ingeschakeld op de computer? Er kunnen automatische blokkeringen actief zijn in de browser. Zie voor meer informatie over het opheffen van een pop-up blokkering het volgende artikel Pop-up blokkering bij downloaden van bestanden uit Loket.nl
- Zoek de persoon binnen de organisatie op die gaat over de automatisering. Er kunnen immers ook andere oorzaken zijn die gelinkt kunnen worden aan de instellingen op de computer.
Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan even contact op met je contactpersoon van je accountants- of administratiekantoor.