Een vernieuwd helpdeskportaal!

Volgen

Van veel accountantskantoren die met Loket.nl werken, krijgen we te horen dat er een grote behoefte is aan ondersteunende materialen over de mogelijkheden van de applicatie. Niet alleen commerciële materialen (zoals leaflets, praatplaten, brochures, presentaties, etc.), maar juist ook instructieteksten en video’s.

Als kantoor wil je klanten snel kunnen doorverwijzen naar meer uitleg over een bepaalde functionaliteit van Loket.nl. In het verleden hadden we PDF handleidingen over verschillende mogelijkheden in Loket.nl. Veel kantoren personaliseerden deze handleidingen, waardoor er veel verschillende versies in omloop waren. Dit is niet te onderhouden, omdat Loket.nl continu in ontwikkeling is waardoor een handleiding al snel verouderd kan zijn.

Het helpdeskportaal is een geschikt medium om de PDF handleidingen te vervangen en actuele informatie aan te bieden. Er staat ontzettend veel relevante informatie op het portaal, maar dit kan nog meer gestructureerd. Zo staat nu bijvoorbeeld informatie gericht op accountantskantoren en werkgevers door elkaar weergegeven, niet handig. Een werkgever heeft immers geen behoefte aan informatie over bijvoorbeeld de inrichting van een bepaalde module.

Wat hebben we veranderd en gaan we veranderen de komende tijd?

Door het helpdeskportaal te voorzien van een duidelijke structuur en intuïtief design, zouden zowel accountantskantoren als werkgevers goed hun weg moeten kunnen vinden op het portaal. Daarnaast is het van belang dat de artikelen up-to-date zijn.

Wat zie je direct terug op het nieuwe helpdeskportaal?

  • Het helpdeskportaal heeft een compleet nieuw uiterlijk, passend bij de nieuwe user interface van de applicatie (die begin april live gaat).
  • Er is een heldere structuur met 3 hoofdcategorieën: Accountantskantoor, Werkgever, Werknemer
    • Voor een accountantskantoor zullen de categorieën daaronder voornamelijk gaan over het inrichten en het gebruik van Loket.nl.
    • Voor een werkgever zullen de categorieën daaronder voornamelijk gaan over het gebruik van Loket.nl.
    • Voor een werknemer zullen de categorieën daaronder voornamelijk over het gebruik van het Werknemerloket.
  • De eerste stap die we hebben gezet, is het overzetten van de bestaande artikelen van het oude helpdeskportaal naar het nieuwe helpdeskportaal. Deze artikelen zijn direct in de juiste categorieën ingedeeld. Belangrijk om te weten, is dat de URL’s van alle artikelen hetzelfde gebleven zijn. Mocht je dus zelf wel eens doorverwijzen naar URL's op ons portaal, zullen deze URL's gewoon werken. Is dat niet het geval? Laat het ons dan weten. 
  • Bekijk onderstaande video waarin we je kort meenemen in de belangrijkste veranderingen. 

Tip nieuwe portaal:

  • Je zal opnieuw alle secties (en artikelen) moeten volgen die je wil volgen. Klik daarom bij de sectie die je wil volgen op de button 'volgen'. Dit werkt alleen als je ingelogd bent. 

Wat gaan we nog veranderen de komende tijd? 

  • Na de livegang van de nieuwe versie van het portaal, leggen we de focus op het herschrijven en aanvullen van artikelen. Met name het gedeelte voor werkgevers. Hierbij staat ook de nieuwe versie van Loket.nl centraal. We zullen instructieteksten herschrijven en video’s en screenshots updaten. Daarnaast zullen we ook de huidige artikelen aanvullen met relevante informatie voor gebruikers.
  • Een volgende stap zal zijn dat we de zoekfunctie verder gaan verbeteren door meer relevante tags aan artikelen toe te kennen, waardoor relevante artikelen (op basis van je zoekopdracht) eerder getoond worden.

Voel je vrij om ons, na de livegang van het nieuwe portaal, te voorzien van feedback (mail naar communicatie@loket.nl).

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 10 van 11