Belangrijke informatie over Clever voor werknemers
Een aantal jaar geleden was het mogelijk voor werknemers om direct een koppeling te leggen met Clever voor het ontvangen van loonstroken. Hiervoor was geen tussenkomst van de werkgever of het kantoor nodig. Deze koppeling wordt echter beëindigd. Dit betekent dat er in dat aangemaakte Clever-account geen nieuwe loonstroken meer beschikbaar zullen zijn.
Veelgestelde vragen:
1. Betekent dit dat ik geen toegang meer heb tot mijn (toekomstige) loonstroken?
Nee, zolang het Werknemerloket nog toegankelijk is, kun je daar voorlopig je loonstroken blijven inzien. Ook als jouw Clever-account in 2024 of 2025 via de werkgever is geactiveerd, verandert er niets.
Het gaat alleen om de oudere Clever-accounts die zonder tussenkomst van de werkgever zijn aangemaakt.
2. Tot wanneer is het Werknemerloket beschikbaar?
De exacte einddatum van het Werknemerloket is op dit moment nog niet bekend. Er zullen echter geen nieuwe optimalisaties of aanpassingen meer plaatsvinden. De huidige functionaliteiten blijven wel beschikbaar.
3. Waar kan ik meer informatie vinden over Clever?
Dit kun je hier vinden. Let op, alleen je werkgever kan Clever activeren voor je. De werkgever is hiervan afhankelijk van het kantoor waar Loket.nl wordt afgenomen. Het kan dus zijn dat je voorlopig alleen toegang blijft houden tot Werknemerloket.