Verhuisd? Nieuw rekeningnummer? In Clever kun je veel gegevens zelf aanpassen – zonder papierwerk of losse e-mails. Wat je kunt aanpassen, hangt af van wat je werkgever heeft ingesteld.
Wat bepaal je werkgever?
Je werkgever bepaalt welke gegevens jij zelf kunt wijzigen. Als je iets mag aanpassen, zie je in Clever een potloodje naast dat onderdeel. Zie je geen potloodje? Dan is het niet mogelijk om die gegevens zelf te wijzigen, en worden aanpassingen via je werkgever gedaan.
Welke gegevens kun je mogelijk aanpassen?
Als je werkgever dit heeft ingeschakeld, kun je zelf een wijziging doorgeven voor de volgende onderdelen:
- Adres
- IBAN (rekeningnummer)
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Contactpersonen
- Burgerlijke staat
Je hoeft dus niets na te vragen – als het potloodje zichtbaar is, kun je het direct aanpassen.
Hoe werkt het?
- Log in op app.clever.nl.
- Ga naar Mijn gegevens ➔ Persoon.
- Klik op het potloodje naast het onderdeel dat je wilt aanpassen.
- Voer de wijziging door en kies eventueel een ingangsdatum.
- Klik op Wijziging doorgeven.
Zo ziet het eruit
Bekijk hieronder hoe een wijziging doorgeven eruitziet in Clever:
Goed om te weten
- Het potloodje verschijnt alleen bij gegevens die je zelf mag aanpassen.
- Na je wijziging krijg je altijd een bevestiging in Clever – en soms ook per e-mail.
- Je werkgever krijgt de wijziging automatisch te zien, en kan deze controleren of goedkeuren.