Zodra je Clever hebt geactiveerd, wordt het gebruik automatisch geregistreerd en via Loket.nl gefactureerd. In dit artikel lees je waar je het gebruik kunt inzien, welke rechten je nodig hebt en hoe de facturatie verloopt.
Waar zie je het gebruik van Clever?
Heb je het recht Applicatiebeheer provider? Dan kun je op providerniveau in Loket.nl precies zien hoeveel medewerkers gebruikmaken van Clever.
Ga in Loket.nl naar Rapporten → Salarisverwerking → Overzicht gebruik en filter op het product Clever.
Per werkgever zie je dan:
- het aantal actieve medewerkers met Clever
- de bijbehorende werkgevers- en administratiegegevens
Hieronder zie je hoe je dit rapport eenvoudig kunt vinden en gebruiken:
Hoe wordt Clever gefactureerd?
Clever wordt maandelijks automatisch gefactureerd via Loket.nl. De facturatie is gebaseerd op het aantal actieve medewerkers waarvoor Clever is geactiveerd.
Goed om te weten
- Na uitdiensttreding behoudt een medewerker toegang tot het Clever-account, inclusief loonstroken en jaaropgaven.
- Voor deze toegang worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er met het Clever-account wanneer een medewerker uit dienst gaat?
Zodra de uitdienstdatum is verstreken, verdwijnen functies zoals declareren of verlof aanvragen. Het Clever-account blijft wel bestaan. De medewerker kan nog loonstroken en jaaropgaven inzien, maar geen nieuwe acties uitvoeren. Er worden geen kosten meer gerekend voor medewerkers die uit dienst zijn.
Kan een medewerker nog zijn adres wijzigen in het oude dienstverband als er een nieuw dienstverband is aangemaakt?
Nee. Als het oude dienstverband is beëindigd, kunnen er geen wijzigingen meer worden ingediend – ook geen adreswijziging. Mutaties zijn alleen mogelijk binnen actieve dienstverbanden.