Medewerkers uitnodigen voor Clever (Individueel en Collectief)

Volgen

Wil je een klant laten starten met Clever? Dan nodig je de medewerkers uit via Loket.nl. Je kunt dit individueel doen of collectief. In dit artikel lees je hoe je dat doet, welke rechten en producten nodig zijn, en waar je op moet letten. Ook zie je wat een medewerker ontvangt en hoe je omgaat met meerdere dienstverbanden.

Welke producten en rechten heb je nodig?

Voordat je medewerkers uitnodigt, controleer je of het product Clever is geactiveerd op werkgeverniveau. Daarnaast geef je de gebruiker de volgende rechten:

  • Raadplegen dienstverbanden
  • Beheer dienstverbanden
  • Gebruikersbeheer ESS

Medewerkers uitnodigen – op twee manieren

Je kunt medewerkers individueel of collectief uitnodigen. De uitnodiging wordt verstuurd naar het e-mailadres dat is ingevuld bij ➔ Privé e-mail. We adviseren om altijd een privé e-mailadres te gebruiken, zodat de medewerker ook bij uitdiensttreding toegang houdt tot Clever.

1. Individueel uitnodigen

Ga naar het dienstverband van de medewerker. Rechtsboven zie je de knop om een uitnodiging voor Clever te versturen.

 

2. Collectief uitnodigen

Ga naar ➔ Collectief ➔ Clever. Hier zie je een overzicht van medewerkers die je kunt uitnodigen. Medewerkers zonder e-mailadres of met de status ‘uit dienst’ kun je niet selecteren.

 

Wat ziet de medewerker?

De medewerker ontvangt een e-mail met een koppelverzoek. Na het invullen van de geboortedatum wordt het dienstverband gekoppeld en krijgt de medewerker toegang tot Clever.

 

Wat als een medewerker meerdere dienstverbanden heeft?

Wanneer een medewerker voor meerdere werkgevers werkt die gebruikmaken van Clever, kunnen de dienstverbanden gekoppeld worden aan één Clever-account. Bij een nieuwe uitnodiging logt de medewerker in met het bestaande account, valideert opnieuw de geboortedatum, en wisselt eenvoudig tussen werkgevers via het dropdown-menu rechtsboven in Clever.

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0