E-mails vanuit Loket.nl komen in de spamfilter of worden niet verstuurd

Volgen

Als je klanten aangeven dat de e-mails vanuit Loket.nl regelmatig of altijd in de spamfilter blijven hangen danwel niet aankomen, dan kan dit te maken hebben met het afzender e-mailadres. Op het moment dat je het e-mailadres voor de verzending van de e-mails vanuit Loket.nl hebt aangepast naar het eigen domein van je kantoor (zie onderstaande afbeelding), dan dient bij de hostingpartij van dit eigen domein ook nog een handeling te worden uitgevoerd.

Daar waar het domein eigendomein.nl 'staat' dient namelijk het ip-adres van de server van Loket.nl te worden toegevoegd zodat de e-mails die verzonden worden als veilig kunnen worden aangemerkt. We spreken hierbij van een SPF-record. Ga binnen je organisatie na wie dit SPF-record toe kan voegen.

Na deze handeling kunnen mails namens jullie als kantoor door Loket.nl verstuurd worden. Bijgevoegd PDF-document bevat de informatie die de betreffende hostingpartij eventueel nodig heeft om de wijziging te kunnen doorvoeren.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 4 van 4