Storing Microsoft (Update 25-08-2024, 17:33)

Volgen

Zaterdag 24 augustus was er helaas een storing bij Microsoft, waardoor inloggen op Loket.nl en Clever niet mogelijk was. Microsoft heeft het probleem met de Microsoft Azure Service in West-Europa, waar onze software op draait, met de hoogste prioriteit behandeld en verholpen. We willen uiteraard exact begrijpen wat er is gebeurd en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Zodra we volledige informatie hebben over de oorzaak en het verloop van de storing, zullen we deze met je delen.

Gevolgen:
.- De automatische verwerking van vrijdagnacht en zaterdagnacht (23 en 24 augustus) hebben we zondagmiddag opgestart en afgewikkeld.
- De FTP van zaterdag en zondag wordt op maandag klaargezet
- De signaleringen van zaterdag op zondag, zijn zondag in de middag verstuurd
- API koppelingen hebben geen gegevens kunnen synchroniseren vanaf 24 augustus 01:30 tot 25 augustus 09:20. Afhankelijk van de koppeling en instellingen aan die zijde, kan het zijn dat je zelf de gegevens nog eens moet ophalen. Een aantal van de koppelingen hebben de synchronisatie vandaag hervat. 
- De CAO-wijzigingen staan meestal op zaterdag in Loket.nl, vannacht worden deze alsnog doorgevoerd. 

De Tijdslijn van dit incident. 
Melding 24-08-2024, 08:30:
Momenteel kan je zowel in Loket.nl en Clever problemen ervaren met het inloggen. 
Wij zijn dit probleem aan het onderzoeken en lossen dit zo spoedig mogelijk voor je op. 

Update 24-08-2024, 14:51: Inloggen is nog steeds niet mogelijk. Microsoft heeft bevestigd dat het probleem aan hun zijde ligt en werkt aan de oplossing. Een hersteltijd is nog niet gegeven, zodra deze bekend is, vermelden we dit in dit bericht. 

Update 24-08-2024, 22:45: Microsoft zal vannacht een mogelijke oplossing implementeren. Als deze succesvol is, zullen we dit communiceren via het portaal.

Naast dit bericht hebben we de volgende communicatie opgezet om een zo breed mogelijk publiek te bereiken:
- Een melding op https://login.loket.nl
- Een melding op https://loket.nl/werkgevers
- Een voorgeprogrammeerde boodschap voor klanten die naar de helpdesk bellen

Update 25-08-2024, 09:20: Inloggen is weer mogelijk. We verwachten nog de officiële afmelding van het issue door Microsoft. Vandaag wordt een inventarisatie gemaakt van processen die door dit incident niet zijn gestart of voltooid, zoals automatische verwerking. Meer informatie hierover wordt later in dit bericht verstrekt.

 



 

 

 

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0