In onderstaand artikel nemen we je mee in enkele belangrijke uitgangspunten van Loket.nl voor de komende tijd, op basis van jullie feedback van de afgelopen maanden.
Aan de slag met het journaalprofiel
We merken dat er veel vragen zijn over de conversie van journaal basis naar het journaalprofiel. Tijd om hiermee af te rekenen. Ben je onzeker over het journaalprofiel? Of heb je vragen over de conversie of het gebruik van het journaalprofiel? In een webinar gaan we al jullie vragen beantwoorden en nemen we je vanaf de conversie aan de hand. Via de chat geven we antwoord op al jullie vragen. Snel nodigen we je uit via de nieuwsbrief.
Outputformaten, waar is mijn pdf?
We hebben jullie eerder meegenomen in de keuzes die we hebben gemaakt rondom overzichten. Wat we nu met name terugkrijgen is dat er bepaalde overzichten / inzichten gemist worden in de pdf outputformaten. We hebben goed nieuws! Op zeer korte termijn volgt er een inventarisatie van de grootste behoeften van gebruikers op dit gebied. We gaan volop aan de slag met pdf bestanden, die toekomstbestendig zijn en qua look en feel beter passen bij de huidige tijd.
Maar waarom hebben we niet alle pdf's één op één overgezet? Om pdf bestanden te genereren gebruiken we software. De software waarop de huidige pdf bestanden draait is verouderd. We zijn genoodzaakt om deze software te gaan vervangen. Als we hadden gekozen om alle pdf bestanden over te zetten waren we direct daarna genoodzaakt om deze bestanden weer één op één over te bouwen naar de nieuwe technologie. Dubbel werk wat ten koste gaat van de ontwikkelsnelheid.
We beseffen ons dat er voor bepaalde overzichten / inzichten wel behoefte is aan een nette pdf opmaak, voor met name de werkgevers. We gaan aan de slag om de nieuwe software te implementeren, designs te maken en te zorgen dat de integratie met Loket.nl naadloos verloopt.
De nieuwe pdf output zal overzicht voor overzicht worden geïntegreerd, elk overzicht heeft een specifiek design nodig.
Het hele traject vergt een behoorlijke inspanning, het is niet de ambitie om elke mogelijkheid te ontsluiten via pdf.
Overzichten Inzichten, hoe nu verder?
De afgelopen maand zijn we aan de slag gegaan om de belangrijkste standaard overzichten toch over te bouwen naar Loket.nl. De volgende stap die we gaan zetten om samen met de gebruikers de huidige export gegevens, het verlofoverzicht en de standaard overzichten naar een hoger plan te tillen. Je kunt dan denken aan bestandformaten, consistentie van het gebruik van de standaard overzichten en uitbreidingen en verbeteringen aan de export gegevens en overzicht verlof. Ook de manier waarop we bepaalde "standaard" overzichten vanuit de export bij de werkgevers kunnen brengen wordt onderzocht. op dit vlak mag je ontwikkelingen verwachten de komende tijd.
Nieuwe Dashboards, nog een paar weken wachten
Zoals eerder aangekondigd nemen we afscheid van Qlik, onze externe leverancier van de dashboards. Een splinternieuw provider dashboard, een frisse look en feel met de vertrouwde inzichten. Heb je als gebruiker nu toegang tot het providerdashboard? Dan heb je na oplevering automatisch gratis de beschikking tot het nieuwe provider dashboard.
Daarnaast maken we in Loket.nl de eerste versie van ons HR dashboard met inzichten waar MKB ondernemers echt op zitten te wachten. Ons HR dashboard is gratis voor iedere gebruiker te gebruiken. Snel na oplevering gaan we door ontwikkelen op basis van jouw feedback.
Meer info over deze 2 nieuwe features?
Qlik provider dashboard wordt vervangen door Loket.nl Power BI dashboard – Loket.nl helpdesk
Qlik Dashboard wordt vervangen Loket.nl Dashboard – Loket.nl helpdesk
Communicatie richting je werkgevers, we helpen je graag
In de reis van Loket.nl Classic naar Loket.nl hebben we tools geboden om de overstap makkelijker te maken. Deze ondersteuning willen we graag met jullie voortzetten.
Is er behoefte aan uitleg over een bepaald onderwerp, in de vorm van een artikel, filmpje of wellicht iets anders? Is er content die we kunnen maken die werkgevers en jullie helpt nog fijner te landen in Loket.nl.
Kortom, hoe zetten we de lijn van samenwerking en ondersteuning door?
Ideeën, wensen en verzoeken kunnen middels een ticket gedeeld worden met support.
Verwijs in je ticket naar dit artikel en het komt op de goede plek terecht.