Recap: 2 april alle werkgevers naar Loket.nl

Volgen

Een goed moment om terug te blikken op deze week, maar ook om vooruit te kijken.
Daarnaast zetten we ook wat zaken op een rijtje.

2 april
De dag dat het voor werkgevers niet meer mogelijk is om te switchen naar Loket.nl Classic.
We hebben gezien dat het gros van de kantoren de werkgevers goed hebben voorbereid!
De meeste vragen van werkgevers worden waarschijnlijk zelf opgelost, daar we minder 'basisvragen' krijgen dan verwacht. 
We zien bij de afdeling Support wel een veelvoud aan dezelfde soort vragen: 
1. Wanneer?
2. Waar?
3. Waarom?

1. Wanneer?
Wanneer komen bepaalde functionaliteiten in Loket.nl? We hebben hier niet altijd een concreet antwoord op. Hebben wij wel het antwoord? Dan delen we dat antwoord met je. Uiteraard hebben wij wel een tijdslijn, een roadmap. Maar het komt voor dat andere zaken toch opnieuw worden geprioriteerd. Heel simpel gezegd, soms schuiven we iets naar voren en soms iets naar achter. We willen geen definitieve toezeggingen doen, waar we later individueel weer op terug moeten komen. De voorkeur is een algemeen, transparant communicatiekanaal. Zo heeft iedereen dezelfde info.
Uiteraard kun je altijd navraag doen naar een status, maar soms hebben we het verlossende of gewenste antwoord niet.

2. Waar?
Waar kan ik functie X/Y/Z (Uiteraard fictieve voorbeelden) vinden? Gelukkig kunnen we je vaak een stuk op weg helpen door je de plek aan te wijzen waar bepaalde zaken te vinden zijn. Soms is het even zoeken. We zien dit vooral bij overzichten of het vastleggen van de journaalapplicatie.
We zijn bezig om het portaal zo in te richten dat alle artikelen de screenshots van Loket.nl bevatten. Daarnaast kun je Robin je vraag stellen. We hebben ook de navigatievideo's en de werkgeverpagina voor je. 
Soms ben je op zoek naar een functie die er (nog) niet in zit. Mochten wij zo goed als zeker weten wanneer de functie er wel in komt, dan delen we dit met je middels  het helpdeskportaal.
Wanneer we weten dat het een functie is die niet overgebouwd gaat worden, zoals de oude dossiervorming, journaal Basis, op de beoordelingsmodule, dan vertellen we je dit ook.

3. Waarom?
Maar waarom bouwen jullie dat niet over? Waarom zit het er nog niet in? Ook deze vragen worden gesteld aan de helpdesk. We bouwen nog steeds verder, maar hebben we de de meest gebruikte functionaliteiten prioriteit gegeven.
We hebben van een aantal producten afscheid genomen, omdat deze gemiddeld gemeten weinig gebruikt werden. We hebben dit ook voor je opgesomd. Onderhoud aan deze modules vraag een bepaalde capaciteit en deze capaciteit zetten we nu in voor optimalisaties en nieuwe functionaliteiten.
Zo heb je over ook nog over 100 jaar de beste applicatie :) 




Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0