Er zijn geen problemen bij het inloggen op het Werknemerloket bekend. Eventuele onduidelijkheid zou kunnen zijn:
- Dat de inloggegevens die gebruikt worden niet juist zijn;
- Dat de werknemer nog op geblokkeerd staat;
- Of dat er een gebruikersnaam wordt gekozen die reeds bestaat.
Onderstaand situaties die kunnen voorkomen met bijbehorende verwerking.
1. De werknemer krijgt toegang tot Werknemerloket.
De werknemer ontvangt een mail op het emailadres dat is gevuld bij zijn persoonsgegevens. Hierin is een link opgenomen die 4 dagen geldig is. Mochten deze 4 dagen zijn verlopen, dan zal de werknemer zich melden bij de werkgever om opnieuw toegang te laten verstrekken.
Als de werknemer de link aanklikt, opent de internetbrowser en wordt er gevraagd naar de geboortedatum. Indien deze correct wordt gevuld, kan de werknemer een eigen gebruikersnaam en een wachtwoord ingeven om zo zijn toegang tot Werknemerloket te bewerkstelligen. Een unieke gebruikersnaam is van belang.
2. De werknemer is zijn wachtwoord vergeten.
De werknemer gaat naar https://werknemer.loket.nl/ en klikt op 'Wachtwoord vergeten?'.
Nu komt er een scherm in beeld waarbij de gebruikersnaam moet worden ingegeven en vervolgens kan geklikt worden op de button 'Wachtwoord opvragen'.
Als de werknemer een juiste gebruikersnaam heeft ingegeven ontvangt de werknemer een mail op het e-mailadres dat is gevuld bij zijn persoonsgegevens in Loket.nl. Hierin is een link opgenomen die 120 minuten geldig is. Als de werknemer de link aanklikt, opent de internetbrowser en kan de werknemer een nieuw wachtwoord ingeven om zo zijn toegang tot Werknemerloket te bewerkstelligen.
3. De werknemer is zijn gebruikersnaam vergeten.
De werknemer meldt zich bij de werkgever. Deze kan vervolgens de button 'Gebruikersnaam versturen' aanklikken.
De werknemer ontvangt een mail op het emailadres dat is gevuld bij zijn persoonsgegevens met de gebruikersnaam zoals deze in Loket.nl bekend is. Vervolgens kan de werknemer inloggen.
Ook kan de werknemer via https://werknemer.loket.nl/ klikken op 'Gebruikersnaam vergeten?'.
Nu komt er een scherm in beeld waarbij het emailadres moet worden ingegeven en vervolgens kan geklikt worden op de button 'Gebruikersnaam opvragen'.
De werknemer krijgt nu voor alle toegangen die bekend zijn op het ingevulde emailadres een afzonderlijke mail.
4. De werknemer is zijn gebruikersnaam EN wachtwoord vergeten.
De werknemer meldt zich bij de werkgever. Deze kan vervolgens de button 'Gebruikersnaam versturen' aanklikken.
De werknemer ontvangt een mail op het emailadres dat is gevuld bij zijn persoonsgegevens met de gebruikersnaam zoals deze in Loket.nl bekend is.
Ook kan de werknemer via https://werknemer.loket.nl/ klikken op 'Gebruikersnaam vergeten?'. Nu komt er een scherm in beeld waarbij het emailadres moet worden ingegeven en vervolgens kan geklikt worden op de button 'Gebruikersnaam opvragen'. De werknemer krijgt nu voor alle toegangen die bekend zijn op het ingevulde emailadres een afzonderlijke mail.
Nu kan de werknemer navigeren naar https://werknemer.loket.nl/ en klikken op 'Wachtwoord vergeten?'. Er komt een scherm in beeld waarbij de gebruikersnaam moet worden ingegeven die zojuist per mail is ontvangen en vervolgens kan geklikt worden op de button 'Wachtwoord opvragen'.
Nu de werknemer een juiste gebruikersnaam heeft ingegeven ontvangt de werknemer een mail op het emailadres dat is gevuld bij zijn persoonsgegevens.
Hierin is een link opgenomen die 120 minuten geldig is. Als de werknemer de link aanklikt, opent de internetbrowser en kan de werknemer een nieuw wachtwoord ingeven om zo zijn toegang tot werknemerloket te bewerkstelligen.
5. Melding nieuwe link
Je krijgt de melding dat er een nieuwe link moet worden aangevraagd. Oplossing: de combinatie Gebruikersnaam en Wachtwoord is niet toegestaan. Door nogmaals op de link te klikken kun je een nieuwe gebruikersnaam kiezen. Onze tip hierbij is het gebruiken van je mailadres. Als dit niet werkt probeer dan de gebruikersnaam zo uniek mogelijk te maken.