Verlofbehandelaar en email verlofaanvraag

Volgen

Wanneer een werknemer een verlofaanvraag indient, wordt er voor de adressering door Loket.nl naar drie verschillende niveau's gekeken.

Als eerste kijkt Loket.nl of er een e-mailadres is gevuld op werknemerniveau onder Start > Dienstverband details > Email verlofaanvraag.

schermafbeeldingemailverlofaanvraag1.png

Als hier niets is gevuld, kijkt het systeem naar de waarde die is gevuld op werkgeverniveau onder Beheer > Tabellen > Afdeling > Email verlofaanvraag.

schermafbeeldingemailverlofaanvraag2.png

Is ook hier niets gevuld, dan kijkt het systeem naar de gebruikers met het recht  'Behandelen verlofaanvragen'. 

De verlofbehandelaar (een gebruiker met het recht 'behandelen verlofaanvragen') kan het verlof nu in behandeling nemen in Loket.nl of in de Werkgeverloket App. De verlofbehandelaar zal de verlofaanvraag voorzien van de status Geaccepteerd of Geweigerd. Ook kan de verlofbehandelaar een opmerking toevoegen. In beide gevallen ontvangt de werknemer een e-mailbericht over de afwikkeling van de verlofaanvraag. Bij een geaccepteerde verlofaanvraag worden de verlofmutaties direct in het Werknemerloket verwerkt en inzichtelijk gemaakt op de verlofkaart.

Klik hier voor meer informatie over verlofaanvragen. 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 1