De Geconsolideerde overzichten zijn geschikt voor een samenhangende groep werkgevers die voor alle werkgevers diverse gegevens in een totaaloverzicht willen raadplegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een garagebedrijf met meerdere vestigingen die per vestiging in een aparte werkgever worden verwerkt.
1. Activeren product en recht
Om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit activeer je in Loket Classic bij de werkgever(s) het product Consolidatie (480) . Je activeert het betreffende product voor iedere werkgever die geconsolideerd moet worden. De gebruikers hebben het recht Geconsolideerde overzichten.
2. Inrichten consolidatie
Breng vooraf de structuur van de consolidatie in schema. Bepaal hierbij welke werkgever(s) de moeder- en dochtermaatschappijen zijn. Wij adviseren om als moederbedrijf een lege dummy werkgever aan te maken. Deze werkgever gebruik je uitsluitend om geconsolideerde overzichten te raadplegen.
Op werkgeverniveau verwijs je bij de dochtermaatschappijen naar de moedermaatschappij in Loket Classic via Werkgever --> Beheer --> Consolidatie. Hiervoor wordt het WerkgeverID (WG-id) gebruikt. Dit WG-id vind je in de lijst met werkgevers (in de laatste kolom) of bij de werkgever zelf bij Bedrijfsinformatie - bedrijf.
Het is belangrijk om bij de inrichting van Loket.nl zoveel mogelijk rekening te houden met een juiste inrichting van bijvoorbeeld afdelingstabel en functietabel. Probeer per werkgever met unieke afdeling nummers of functies te werken. Zo voorkom je dat gegevens worden samengevoegd op de geconsolideerde overzichten.
3. Geconsolideerde overzichten
Bij de moedermaatschappij kan je nu via Werkgever - Overzichten - Geconsolideerde overzichten de geconsolideerde overzichten opvragen. Op deze overzichten worden alle werknemers meegenomen van werkgevers die verwijzen naar het WerkgeverID waarin de overzichten worden opgevraagd.